Je hebt je (nieuwe motor) geïmporteerde motor uit de VS. Naast het registreren die je ook nog een aanpassing te doen aan de technische EU-norm voor wat betreft de achterlichten. Dat is nu mogelijk met de *Rear Light EU* achterlichtconverter van Joost. Deze converter is de achterlicht- en knipperlichtombouwmodule voor uit de VS geïmporteerde motoren naar de toegestane (in Duitsland TÜV-conforme) EU-norm.
*Rear Light EU* is een converter die uit beide signalen voor de lampen vier gescheiden uitgangen voor max. 2 achterlichten (parallel) en voor beide knipperlichten maakt. Een TÜV-conforme ombouw van de achterlichten van een uit de VS geïmporteerde motor naar de Europese eisen is zo voordelig en snel geregeld.
Technische specificaties:
- Afmetingen l x b x h: 40 mm x 25 mm x 12,5 mm
- Gewicht: 31 g
- Maximale uitgangsvermogen: 21 watt per uitgang
- Ingangsspanning: 6-20 volt
- Kabellengte: beide 24 cm
- Maximale omgevingstemperatuur: 70 graden Celsius
Goed om te weten:
In de VS hebben alle motoren een gecombineerd remlicht met richtingaanwijzer. Dat wil zeggen dat dezelfde lamp op de motor in dat geval of als remlicht of als knipperlicht werkt. Als zo'n geïmporteerd model in de EU toegelaten moet worden, is het ombouwen alleen te doen met enkele schakeltrucjes en relatief veel bedrading. Tot nu toe dan.
Download de montage voorschrift via de bijlage.